Pengikut

Monday, August 1, 2011

1 Ramadhan 1432 Hijrah/1 Ogos 2011

Alhamdulillah. Kita masih bernafas di pagi Ramadhan yang mulia ni.

Bukak TV3 pagi ni ada rancangan Kalamullah. Budak-budak Ma'ahad Tahfiz memperdengarkan bacaan. Bila dengar terkenang pulak. Rasa macam baru kelmarin aku dengan kawan-kawan aku berkumpul kat bilik study bertadarus. Cepat sungguh masa berlalu. Rindu pulak zaman belajar.

Tahun ni kira tahun pertama aku kerja dalam bulan puasa. Kerja 12jam, entahkan dapat habiskan entahkan tidak al-Quran tu sebulan.

Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih kan?

Macam mana dengan azam tahun ni? Apa azam yang nak kita capai sempena Ramadhan? Mungkin ada yang berazam nak pergi tarawikh penuh sebulan, puasa penuh sebulan, khatam al-Quran dan mungkin jugak hafaz al-Quran serta lain-lain lagi. Semoga niat baik semua orang, insyaAllah akan tercapai dan membawa seribu makna. Semoga azam ni jugak tak ditinggal takat bulan Ramadhan je.

Selamat menjalani ibadah puasa dan lain-lainnya. :)