Pengikut

Wednesday, March 28, 2012

Acik...acik.....Acik kat mana?

Assalamualaikum warahmatullah..



Terbayang muka Is. Huhu.

Tadi mak telefon, dia bagi Is cakap. Mestilah dia tak cakap. Dengar la dia cakap "acik.."


Mak cakap dah beberapa hari Is cari aku. Dia turun naik bilik panggil "Acik..acik..."

Alahai, nak nangis pulak dengar. Rindu jugak tiba tiba. Yela, berapa bulan kat rumah jaga dia. Dia pun dah biasa kalau apa apa cari aku, tarik tangan aku.

Bila nak susu, dia cakap "cucu, cucu..."
Bila nak makan, "po a..." (lapar la) sambil tarik tangan ajak ke dapur...
Bila nak cuci buang air, "yak...bucuk..wok...." lepas tu tarik tangan ke belakang pandai pulak suruh pakai selipar, "pe..." .Kadang pulak suruh hidupkan lampu, "pu...". Oh, ye. Tuala mesti nak sangkut kat bahu.
Bila dah siapa,"cicak.."sambil tunjuk arah lampu..
Kalau ajak keluar "wo..." pastu kalau tak diturut nangis la dia. Pandai pulak suruh kita pakai tudung nak ajak keluar, kadang suruh pakai cardigan, tau kalau makcik dia pakai baju lengan pendek..

Alahai, acik dia pun dah rindu. Siannya dia. Acik nak kerja ye.. Nanti cuti acik balik..Hukhuk..

9 comments:

saya tak tipu....nina the mummy n the boys said...

touchingnye...........

dyabunga said...

sian..dia rindu lah tu..

Adylia Qarissa said...

hihiii...rindu itu nikmat

Bidadari Besi said...

Bila baca entry ni, teringat pulak dengan sepupu-2 yang kecik-2 lagi tu.
Rindu...

NURUL AMEERA said...

simple blog..suke...follow anda :)
http://ameera2793.blogspot.com/

Yana Libra said...

dah start keje ye??

nuyui a.k.a miss YUI said...

olololo..rindu sgtla tu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

olololo..rindu sgtla tu..

Cik Nur said...

sedih pula bila baca..huhuhu