Pengikut

Thursday, March 24, 2011

Macam Anak Dara Tak Datang Tunangnya~

assalamualaikum..

wah2..!! ape kah aku merepek ni?

Ini satu peribahasa yang menarik kan?

Ape maksudnya?

Peribahasa ni aku terkesan betul la. Macam aku je ayat ni.

Maksud die,

Selalu tangguh2 kerja, kerja lambat siap/ tak pernah siap.

Huhu. Aku la ni. Susah betul nak siapkan kerja. Ada je yang tak betul. Ada je yang tak kena.

SO?? Sila la siapkan kerja anda. Kalau tak nanti tunang tak mau mai.. wahaha..

3 comments:

IESYA ZUHADA said...

aiseh....dah terkena virus peribahasa ye..xleh sembuh penyakit ni...huhu

Supriyani said...

hahaha...apasal time sekolah dulu tk pernah jumpa peribahasa ini, aduhh!!

.................cP~ said...

hehe...
hada: saya selama ni memang minat sastera la..
kak sup: sekolah dulu belajar peribahasa biasa2 je..yang ni advance learner punye.. kuikui..