Pengikut

Thursday, March 24, 2011

Terkadang Aku Hilang~

astaghfirullah..

Itu je yang mampu aku ucapkan. Bila aku sedar aku semakin hilang. Hilang dari diri sendiri.

Tersasar dari jalan yang azali.

Aku punya ego aku sendiri. Tapi, lelahnya menanggung. Menjadi diri yang kental. Melahirkan hati yang utuh.

Perlukah aku bersuara? Perlukah aku melahirkan ape aku rasa dalam jiwa??

Semua insan berkata, cukuplah Allah sebagai teman, tempat mengadu, penghibur hati duka.

Cukupkah??

Atau itu cuma aku. Yang tak tahu makna syukur. Yang belum cukup kenal Tuhanku??

Aku tak pasti.

Terkadang aku hilang punca. Tercari-cari sesuatu yang tak pasti. Tersimpan jarum patah dalam peti hati. Tersimpan luka bernanah dalam sanubari.

Kalau aku terus berjalan menjadi diri sendiri, sampaikah aku ke sana?

DI mana penghujungnya??

Persoalan tak bernoktah. Tanda tanya menjadi hiasan hari.

weih, ape aku merepek ni??


zzzZZZ....entah.

No comments: