Pengikut

Wednesday, March 2, 2011

Post Kedua

Assalamualaikum

HaRi ni Aku xnak citer benda berat2. ape aku nak story ek?

ceritanya macam ni,

suatu hari tu, aku posting ke "rumah amal Chesire" aku kena teman sorang uncle ni pi UH (skang lebey glemer dengan panggilan PPUM. aku gi la dengan kawan aku, J (bukan nama sebenar).

uncle ni memang dah masak la dengan jalan kat UH tu. kitorang berdua ni la termangu2 je. dah la uncle tu pecut bawak kerusi roda die.

kawan aku pun cakap kat aku (sambil kitorang terkejar2 uncle ni) "uncle, tunggu la. mentang2 la uncle ada kerusi otomatik. kami dah a xtau jalan."

memang laju la die bawak. kalah aku naik beskal agaknya.

kitorang pun mencicit2 la follow uncle ni. die belok, kitorang belok, die ke kanan, kitorang ke kanan. ke mana je follow je. i will follow you, uncle!

pastu, kitorang gi la bilik scope. uncle tu tau je nak gi mana. actually kitorang yang patut jaga uncle tu, tapi dah jadi sebaliknya dah.

"uncle, jangan tinggal daku..." takut gak la sesat. bersimpang siur UH ni. bangunan utara selatan timur barat sume ada.

pastu nak dijadikan cerita, lepas selesai scope, uncle ajak kitorang pi makan. kitorang dah kenyang dah... sementara tunggu uncle buat scope tu, selamba je kitorang bukak bekalan makanan kitorang kat tepi pintu and makan.heee... sodap..lantaklah orang nak kate. "baby" dalam perut dah lapo bak kata kawan aku ni.

eh, back to story. sementara uncle ni makan, die mintak kitorang pi amik ubat die. before that, kitorang dah pi farmasi dulu. just tinggal amik ubat je. kitorang pun gi lah. ingat lagi tingkat satu.

orait. kitorang mintak uncle tunggu kt cafe je, tapi unce degil, nak jugak pi tempat masuk tadi. ok je la. just for u uncle.

kitorang pun pi la amik ubat. aisyeh. ditakdirkan ada ubat yang kena beli. kat mana ntah. tingkat 3 menara timur? aduh. kitorang pun pusing2 nak cari jalan pi kat uncle.

jeng3x..apekah yang terjadi????

........
.......
..................
.........

kami turun naik lif, jalan sana sini. SESAT!!! wa... what to do? kawan aku plak jenis condifent je. menonong je die jalan.

aku pun ikut je la.. uhuk. last2 die kate bek gi cari farmasi yang kena beli ubat ni dulu. aku pun, ok je la. gi la kitorang ke sana sini cari tempat tu.

penat ah. dah lapo balik "baby" dalam perut aku. jauh.........kitorang jalan. jumpa la. pastu kena beratur pulak. pastu, aku pun mesej la mr. driver yang anta kitorang. MINTAK DIE JEMPUT. kami dah xtau jalan nak balik...

itulah pengalaman yang sengal dalam idup aku. rupa2nya, tempat kami masuk mula2 tu betul dah tingkat 1 and rupa2nya kat farmasi tu ada jalan kuar. kami je xperasan. tu pun tau lepas kitrang posting plak kat UH!!

adui la. fail la aku kalau bab jalan ni. =_=''

itu je la kot nak cerita.

kisah disebalik ni?

uncle tu adalah seorang OKU. bila aku tengok uncle tu gerak dengan kerusi roda yang jalan otomatik, die guna jari je gerak2 kerusi die, aku rasa bersyukur aku masih boleh jalan. aku syukur mak aku masih sihat walaupun ada la sakit2 sikit.

bila uncle tu terlanggar orang, macam2 cara pandangan orang. ada yang wat muka ketat je, ada yang kate "it's ok". ada yang kata sori. ada gak yang wat muka pelik bila tengok uncle tu.

hmm... pandai2 la korang nak renung sendiri. aku pun tak reti nak wat ayat. adios..

end~

p/s: kalau aku rajin, aku pos la lagi. kot. insyaAllah.

No comments: