Pengikut

Saturday, July 23, 2011

Aku rasa aku dah ada "muscle"~

Assalamualaikum

Dah tengah malam. Hari ni aku malas nak cerita panjang sebab aku nak rehat lebih sikit.

Hari ni stok bunga sampai- berkotak-kotak. Nak kena letak kod dia, susun, kira punya lah banyak bunga. Penat sampai lencun aku. Nasib la aku makan banyak masa rehat sebelum tu.

Aku rehat ke-3 maka, aku rehat hanya setelah jam 7 malam. Penatnya kerja tak berhenti-henti. Lepas dah rehat semua orang kena angkut kotak pulak naik stor. Entah berapa dah angkat pun tak perasan, tapi memang penat.

Aku terfikir macam mana la buruh-buruh, petani kerja. Aku sikit masa tak dapat pun dah merungut. Bos tak fikir pasal keselamtan pekerja konon, diorang panjat bangunan tinggi tak ada guna tali keselamatan pun kebanyakannya- langgar peraturan jugak.

Batuk aku makin menjadi. Tapi, dah mula nak ada kahak - rasa lega kalau dah keluar. Tapi masih malu-malu dia nak keluar. Tadi batuk dengan teruk depan pelanggan, aduh, malu aku! Ni aku ada buat chest percussion sikit, baru la rasa luruh sikit kahak yang melekat kat paru-paru ni. Tapi, masih tak berapa produktif. Aku makan ubat batuk Breacol -expectorant tulisnya. Aku harap betul la.

Mak aku batuk berkahak @ productive cough- bunyi batuk tu macam ngeri tapi yang tak berkahak ni lagi perit kot. Sebab dia tersekat tak mau keluar. Geram aku. Rasa nak jolok je -patut la Is masa batuk suka jolok tekak. Mesti dia tak selesa kahak sekat kat tekak.

Geli ke cerita aku kali ni? Nasib la..

2 comments:

Nour Akmal said...

huhu..
bt kje berat lh tu kn..=p

Nour Akmal said...

huhu..
bt kje berat lh tu kn..=p