Pengikut

Saturday, July 9, 2011

Berjalan-jalan~

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Semalam aku dah ambik result dan jugak sijil lesen kejururawatan tak rasmi aku. Malam sebelum tu, aku sangatlah mengharap untuk makan kat luar. Aku asyik ajak abang aku makan kat luar. Tapi, bila abang aku no 2 balik, dia balik bersama makanan. Huhu. Kecewa aku. Dah la kena ejek dengan semua orang. Aku tak ada la merajuk pun. Tapi, bila diorang cakap aku merajuk aku saja "get along" dengan benda tu, main-main konon sikit kecewa@ "frust" la.

Semalam, aku keluar rumah pukul 8am pergi ambik kawan aku kat bus stand depan Hospital Besar Tanjong Karang (tak berapa nak besar pun). Disebabkan berita-berita tentang BERSIH, kitorang dah fikir mungkin jalan akan sesak dan mungkin akan ada banyak "roadblock". Tapi, alhmadulillah, jalan sangat "smooth" dan kitorang telah merasmikan Lebuhraya KL-Tanjong Karang @ LATAR.

*LATAR (Javanese)= halaman rumah (Malay) - bila aku baca jadi lucu bunyinya

Aku sampai pukul berapa entah.Aku terus ke "library" nak print beberapa borang. Tak lama lepas tu, kawan-kawan aku dari Pantai Timur sampai. Wah, satu malam naik bas sampai pagi-pagi buta terus berurusan. Hebat la budak-budak yang duduk jauh ni. Kalau aku entah dah pengsan. Itupun aku dah gigil sebab lapar. Nak menulis isi borang pun dah tak larat.

Lepas tu, kawan-kawan lain - beberapa orang datang jugak. Aku rasa agak seronok kot. Bila aku duduk kat rumah aku cuma rasa bosan. Perasaan menjadi bekas pelajar tu tak terasa sangat. Tapi, bila aku turun ke cafe nak makan tengah hari, berajalan kat lobi blok pendidikan PPUKM tu aku rasa sangat janggal. I just don't feel the belonging anymore. Macam tu lah lebih kurang. Aku dah jadi "bekas pelajar".

Masa nak lunch terserempak pulak dengan Kak Zue dan Kak Lela- diorang Ketua Jururawat yang sambung belajar masuk dengan kitorang dan dah mula sambung berkhidmat. Maka, diorang pun bawak kitorang makan kat luar. Tapi, tak semua ikut- tak muat kereta (disappointed with the fact that I can't spend a little time with all of them).

Seronok jugak jumpa balik semua orang walaupun cuma tak jumpa beberapa minggu. Mungkin sebab kami dah bersama-sama selama 4tahun dan aku tahu peluang untuk jumpa tu dah semakin sikit sebab masing-masing akan bawak haluan masing kecuali nanti kerja kat tempat sama.

Konvo nanti, insyaAllah jumpa kalau sempat. Apa pun, yang paling aku tercabar ramai jugak yang kerja dan ada "income". Ada yang kerja kat mart, jadi kerani, kerja secret recipe. Aku pulak duduk rumah je. Aku asyik cakap nak kerja tapi tak jugak kerja-kerjanya.

Tak apa lah. InsyaAllah. Minggu depan kalau tak ada aral melintang. Bukan apa, kalau aku ada pun rumah ni macam apa entah, kalau aku kerja mak aku susah jugak-walaupun dah biasa.

Kak ipar aku ada cakap nak tanyakan kerja kerani kat Showroom Proton/Perodua. Kalau dapat kerja "office hour" best jugak. Kalau tak dapat, aku kerja la kat mana-mana kedai kat Pekan Tanjong Karang tu. Ada kedai baju, kedai dobi, kedai fotostat- mana-mana la yang sudi. Cuma yang aku tak seronok sebenarnya adalah pengangkutan. Aku macam tak berapa nak kisah kalau naik basikal sebab aku suka je naik basikal- menyihatkan + pengaruh cerita Jepun dan Korea je. Tapi, kalau nak kena balik malam seram la aku. Jalan kampung aku ni sunyi.

Oh, dah melalut. Malam tadi, abang aku keluar dengan isteri dia -one and only kak ipar- aku pun ikut! Tak penat ke aku? Penat tapi aku nak keluar jugak. Lagipun, walaupun aku letih dalam kereta aku dah mintak mak aku picit-picit sikit. Hehe. Hilang dah letih kot.

Mak aku cakap aku ada "andeng-andeng" @ mole kat tapak kaki tu yang kuat jalan?? Aik, aku rasa selama ni, aku la yang duduk rumah memanjang. "Whatever" lah.

Ok. Dah berjela. Macam bosan je. Nanti ada idea nak cerita aku merepek la lagi. Asta la vista!

No comments: