Pengikut

Monday, August 15, 2011

Aku seorang yang pelik~

Setiap orang ada ciri dan identiti sendiri. Itulah yang aku percaya.

Tapi, aku jugak tak lepas dari mulut panas mengkritik panmapilan sesetengah orang yang pada aku sarat. Entahlah. Bila ada orang kata aku pelik, aku terasa sungguh rupanya.

Ye, aku tak pandai pakai baju fesyen-fesyen segala. Ye, aku tak reti pakai selendang, tudung ala-ala Ariani dan yang seangkatan. Ye, aku tak reti pakai high heel macam kebanyakan gadis dan wanita kat luar sana. Ye, aku pakai sandal ala-ala lelaki (sebenarnya ada je design perempuan punya- ramai je orang pakai) dengan baju kurung. Pelik? Aku tau ramai je orang pakai- tapi mereka kata aku spesis pelik.

Aku pakai stoking dengan sandal- pelik jugak ke?

Biarlah. Aku cuma pakai apa yang aku rasa selesa. Bukan aku tak jaga penampilan, bukan aku sengaja tak nak ikut fesyen, bukan aku terlalu berkelelakian. Aku cuma memakai mengikur prinsip-prinsip yang aku percaya. Tak sempurna, tapi sebaik mungkin- aku cuba.

Kalau aku betul tak jaga kepentingan rupa, tidak lah aku sibuk-sibuk mencari tudung empat segi sedangkan tudung sarung je tu sekarang bersepah. Ye, aku rasa aku tak sesuai pakai tudung macam tu. Aku tak selesa. Aku nampak tua? Dan pada aku kain dia terlalu lembut- aku suka kain yang keras sikit. See? Aku punya nilaian aku sendiri.

Tegurlah kalau aku tak menutup aurat, tegurlah kalau aku berbaju singkat, tegurlah kalau aku bergaya sampai tak ingat akhirat. Tapi, jangan kata aku pelik semata-mata aku tak berfesyen macam orang lain. Entah lah. (suka sangat aku tulis entah ni)

No comments: