Pengikut

Monday, November 28, 2011

Holiday 1~

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Kitorang sekeluarga berjaya menamatkan percutian 2 hari 1 malam di sebuah lokasi percutian. Setelah kian lama menanti, puas jugak hati bergembira. Namun, kisah percutian aku dan keluarga bukan semuanya menggembirakan. Nak tau apa yang telah terjadi? Sila ikuti siri pengembaraan kitorang yang tak seberapa ni. :)

Hari Sabtu, jam 7 pagi semua orang mula sibuk bersiap-siap. Maklumlah, 10orang nak bersiap. Jam 10 pagi, kami pun bertolak - dua kereta. Sepanjang perjalanan aku tak tidur sangat. Selalunya aku mesti sekejap je dah lena dibuai mimpi. Namun, dek kerana keterujaan yang menggila aku tidur berapa minit je.

Akhirnya, kami tiba di sebuah lokasi. Bukan lokasi percutian, cuma perhentian pertama. Kami behenti di tebing sebuah sungai yang besar. Sempat lagi bergambar.

Sungai tepi jalan
 Itulah sungai yang dimaksudkan. Ada sesiapa tahu apa nama sungai ni? Aku pun tak berapa pasti. Tapi, kemungkinan nama sungai ni sama dengan nama negeri tempat sungai ni mengalir. Setelah berhenti beberapa minit, pemandu dah melepaskan lelah masing-masing, perjalanan diteruskan. Kami perlu menempuh dua jambatan tinggi. (Tau ke?)

Diorang kata aku ada tertidur antara jambatan pertama dengan jambatan kedua. Aku cuma ingat-ingat lupa aku tersedar bila sampai jambatan kedua. Perjalan memang lancar. Alhamdulillah. Eh, masa nak dekat sampai abang aku tersasar sedikit. Sepatutnya kena belok kiri, tapi dia sedap terus je. Nasib la dia sedar tak lama lepas tu dan ada tempat U-turn. Semua orang bukan main teruja. Aku dengan adik aku lagi la. Tapi, aku maintain cool aje. Adik aku la tak habis-habis duk sebut-sebut tempat percutian kitorang.

Akhirnya, setelah beberapa jam perjalanan, kami pun sampai ke destinasi yang dinanti-nati.

Parking atas bumbung 0_0
Pusing-punya pusing, cuma bumbung yang sudi terima kehadiran kami. Lain semua penuh dah. Masa nak turun, si kecik Is dah mula merengek. Aduh. Apa akan jadi dengan percutian kitorang ni?

Si kecik mula merengek
Banyak perkara lagi terjadi semasa percutian aku ni. Nak tau apa terjadi nantikan sambungannya esok ye? Heheh.

p/s: orang lain seronok-seronok cuti, aku terbaring. Kenapa?

2 comments:

Iffah Afeefah said...

err g mne ni

nway tengs pendapat=)

zatiey said...

best nye dapat p bercuti...

amboi..bersmbung pulak cerite dia..hehe