Pengikut

Thursday, February 2, 2012

Aku dan Budak Lelaki zaman sekolah~

Assalamualaikum warahmatullah.

Selain hidup aku yang dipenuhi dengan cerita TV dan komik sepanjang zaman, aku ada jugak cerita dan kenangan (cewah) dengan budak lelaki. Bukan la aku ni hidup cam budak perempuan Melayu terakhir je.

Aku ni, memang tak layan sangat orang, tapi aku takkan lupa ada sorang budak laki suka sangat ejek aku. Aku memang benci sangat lah! Aku tak suka disekandal-sekandal ni. Aku tak kacau orang, aku harap orang tak kacau aku.

Tapi, dek budak tu suka kacau aku, maka, kes ini terjadi..

Budak jahat ni cakap: dia kacau ko sebab suka kat ko.
Maka, aku naik angin la. Siap tulis kat papan hitam (walaupun sebenarnya hijau).

Aku pun reti naik angin tau.
Tapi, aku marah diorang lagi suka. Makin marah makin menjadi-jadi. Disebabkan aku dah buntu dan malu yang amat, aku pun buat tindakan drastik.


.
.
.
.
.
.
.
.




Anugerah pelakon air mata milik AKU!


Semua orang dah cuak..
Akhinya, diorang senyap dan tak usik aku. Aku rasa lega, tapi, malangnya..

Dek malu punya pasal...
Aku termenangis betul-betul! Wah, sedihnya!MALU! Aku sepatutnya jadi budak perempuan yang cool je. Kenapa lah aku nangis betul-betul?

Aku pun terus je tekup muka atas meja, sampailah masa rehat. Aku terpaksa tebalkan muka untuk menjalani hari tu. Aku baru 14 tahun masa tu okay? Budak kecik lagi.


p/s: Lepas tu, naik tingkatan 4 aku pindah sekolah perempuan. Goodbye bad boys!

14 comments:

Eza Boom Boom said...

haaa, comel la lukisann... Hee. Hilang la macho cp coz nangiss...Kih3. Takpe kenangan tu.. pastu dorang kacau lagi takkk? :)

Lady Milo said...

kih..kih.. sama la cp..
masa sekolah dulu ada budak laki ni jahat gila.. suka gosip-gosip orang...

last-last mengadu kat cikgu. budak tu kena marah..
bara tau
aku ni bapak la kaki 'retot'.
muahah..aha

.........cP~ said...

@eza - lepas tu dah tak kacau. Lagipun dah nak cuti.

@lady milo - Tu la. Budak laki lebih rajin gosip dari perempuan.

Faiz said...

sekarang pe jadi kat dak laki tu..mst frust je..huhu

.........cP~ said...

@faiz - xtau lah. ni cerita 10 tahun lalu.

baru perasan, dah 10 tahun berlalu. Heh.

Adylia Qarissa said...

hahahhahaa..betul laa..zaman dulu kengkawan suka kacau kita macam tu kan.. :)

Miss Nadya said...

nice la doodle tu..lukis sendiri ke dear?

dear mmg tak suka kene usik eh..sabar ye..kak nad pon pernah menangis sebab budak lelaki usik..:D

p/s :: untuk kepastian sebab nad xnk ayah buat dosa dengan bunuh anjing tu..:)

.........cP~ said...

Ego rasa tercabar la kena usik gitu. Haha. Saya perlu jadi perempuan macho. :P

fieha said...

hehe...kelakar dan comel je cite tu..zaman sekolah macam2 kenangan :)

saya tak tipu.... said...

so cute kenangan u nih!

.........cP~ said...

@fieha - heheh. Tak tau la camne boleh ternanges betul.

@saya tak tipu - hahaha.. memalukan adalah kot.

Teenager Housemaid said...

hehehehe..comel je cp ni waktu budak2..( i mean kisah ni la)
kekeke..:D
memang pandai buat doodle eh?
nice laa...:D

fRaMe+LenSeS said...

hihihi. nadh dlu nakal. kaki buli gak. tapi tade la smpai ngs dak ppn. ehehe.

Iffah Afeefah said...

alahai kiutnye la

da jd blog dudel plak