Pengikut

Friday, February 10, 2012

Nikah lepas tu Bercinta- Sweet ye?~

Assalamualaikum warahmatullah..

Meh aku nak tanya. Berapa ramai yang terpengaruh dengan cerita kat TV? Ala.. Cerita kahwin paksa. Kahwin kontrak. Semualah yang seangkatan dengannya.

Sweet je rasa, kan? Jatuh cinta lepas nikah?

Nikah je la kalau nak. Heheh. Pendekkan masa bercinta kalau dah terlanjur bercinta. Halalkan yang haram sesegera yang boleh. Kalau betul-betul belum boleh, belum nak bercinta la tu. Belum besar lagi.

Nanti dah besar, nak bercinta, dah boleh nikah. Mesti sweet je, kan? Ala, macam cerita TV tu.

Wahai para pemuda, siapa di antara kalian yang mampu menikah (jima’ dan biayanya) maka nikahlah, karena ia lebih dapat membuatmu menahan pandangan dan memelihara kemaluan. Barangsiapa tidak mampu menikah maka berpuasalah, karena hal itu baginya adalah pelemah syahwat.” (HR. Bukhari dan Muslim)

 p/s: Ha'a. Aku pun rasa macam sweet je semua tu. So? Maknanya, aku normal. Tahniah.

8 comments:

Tihara said...

mmg sweet :)

:: Cik Nur :: said...

Nur pun bercadang nak nikah dulu baru bercinta, tapi yg penting kena kenal hati budi la dulu... :)

moga ALLAH ketemukan jodoh kita dgn org yg mencintaiNYA...Aminn..!

nitestalker said...

asalkan "unit risikan" berfungsi dengan betul tak salah.... takut2 tersalah ambik...

アヌムちゃん said...

kawen kontrak tu drama sgt.huhu.tp bercinta lepas kawen tu mmg sweet..huhu

agak masalah said...

sekarang kena pilih betul2. kang nikah awal2 baru pecah tembelang

mizzkechique said...

ssh gak.. kdg² cerita kt tv tu mengkhayalkan kite.. at least knl pasangan dl, br nikah.. xnk la dh nikah nt br menyesal.. klu dpt yg elok, bagusla.. klu dpt yg hampeh, nk redha pun mcm xikhlas.. hehe

Eza Boom Boom said...

mengharapkan cinta lepas kawen. Hee. wooo.. dapat ke?? ada ke yang nak kat Eza ni? adehh -__-"

Iffah Afeefah said...

mmg sweet

tapikan ade je y tak sweet nye

dlm nvel sweet sokmo