Pengikut

Thursday, February 9, 2012

Picnic depan rumah~

Assalamualaikum warahmatullah..

Penat. Buat kerja merepek hari ni. Anak buah asyik merengek je ajak keluar. Maka, mak aku pun suruh la kitorang bawak dia keluar. Panas 'njetet'! (Panas sangat).

Aku pun sambil-sambil snap gambar. Maklumlah ada kamera. Poyo kan? Kamera abang aku la.

Sambil duduk-duduk bawah pokok, sepupu aku (sebaya adik aku) datang. Diorang petik buah kelapa. Pergh.. Di kala panas minum air kelapa muda, segar dari ladang. Marvellous!

Sedikit gambar untuk tatapan. Sikit je.

Anak nenek~
Sofa tu dah diangkut letak bawah pokok.

Rakan sebaya
Tiga orang budak ni sebaya. Ada seorang lagi sepupu yang sebaya- dia budak bandar (bandar Kuala Selangor). Haha. Dua orang kat atas, tarikh lahir sama 14 Februari.

Roselle~

Roselle adik aku. Bersungguh-sungguh dia tanam. Tapi, hari ni bunga tu dah jadi ni...

Delicious? No comment~
Penat. Masa ni la aku rasa sangat seronok duduk kampung. Cantiknya kampung aku. Opps. Subhanallah.




Hijau. Go green!

p/s: Hari yang bahagia. Hilang terus semua kekusutan dalam kepala. I love my family, yo.

11 comments:

Teenager Housemaid said...

wahh.seronoknya budak2 ni..hehe..
sedapnya nampak air tu..teehee

jelah said...

baby tu duk diam je...
air rosel tu homemade ke?org kedah kate "rse lapaq ayaq"..

:: Cik Nur :: said...

dulu, cik nur selalu gak lepqk mkn2 depan umah..tapi bila bgku tu dah roboh..xdapat nk lepak2 dah..huhu..

umah cp kat ne? sukalah hijau tumbuhan...sejuk mata...

senyumSOYA said...

hijau!! teringin jadi bdak2 balik ...dapat pusing2 kampung ^^

dyabunga said...

best nye picnic dpn umh..:D

::Mastura Zakaria:: said...

singgah follow kat sini...

Attasinchi Izzan said...

awak wat sy rasa nk balik.wuawuawua....nk balikkkk

Eza Boom Boom said...

Indahnya kaampunnggg... Waa, rumah Eza takde pemandangan ni. huhuk. ada pembinaan perumahan yang semakin membangun je.

Buah roselle??Sedap la air tu. Macam rasa ribena..

Iffah Afeefah said...

dpn uma pon boleeee

Iffah Afeefah said...

alahai comelnye

dpn uma pon ley

Iffah Afeefah said...

alahai comelnye

dpn uma pon ley