Pengikut

Sunday, March 4, 2012

Doodle bercerita tentang makan ubat~

Assalamualaikum warahmatullah.

Pernah makan ubat? Ubat berbentuk pil kadang-kadang menyebabkan masalah yang sangat besar pada sesetengah orang. Layan kisah di bawah.


1. Perlukan dua orang untuk makan ubat? Lepas masukkan ubat, mendongak dan minta kawan tuangkan air.


2. Tahan dengan tangan supaya ubat tak terkeluar semula.


3. Ubat mula turun ke tekak dan lidah mula menolak-nolak. Pahit mula terasa. Epiglotis terbuka ke tertutup? Teragak-agak.

Apakah ubat berjaya ditelan? Apa kesudahannya?


















Susah ye nak telan ubat? Aku pun tak faham. Sampai semua orang marah-marah dan dia pun bengang. Adik perempuan aku la ni, tak reti telan ubat. Tau tak apa yang dia makan? Pil Chi Kit Teck Aun yang kecik tu.

Aku rasa geram je, apa pasal susah sangat nak makan ubat. Dia yang sakit. Aku memang pantang kalau orang macam ni. Grr..

Tapi, lawak jugak. Yang tolong dan paksa tu abang sulung aku. Haiya..

p/s: Tidak berada di rumah.

6 comments:

Azzah said...

sy pun susah nak telan ubat..klu telan mesti sebijik2..

Deru Ombak said...

Errkkk...
Mmg ramai yg xboleh nak tekan obat, jgn kata budak, org tua pun ramai... Haha

Yana Libra said...

saya dulu je la susah. skang dah boleh, tp kena yang kecik2, pastu satu2 la telan..huhu~ :p

fatin amalina husna said...

husna slah sorang..
dulu pntang dgr kta ubat..rsa nak lari je..skang alhamdulillah dah ok skit..hehe..

Azee Hana said...

saya sangat x suke makan ubat..tapi,,pil okay lagi la..kalo ubat y jenis air,x tertelan rasenye..haha

Azmi Khan said...

mmg ade org mcm tu...
percaya la....(termasuk sy dlu la.)

tp boleh je kita cuba selagi kita mahu....