Pengikut

Tuesday, July 17, 2012

First Night~

Assalamualaikum warahmatullah.

Lalok. Baru balik dari shif malam. Teruk je rasa. Berapa kali tulis silap. Bukan buat silap, tulis silap. Salah eja lah, salah tempatlah. Lupa nak tulis itu ini.

Senior aku ada beritahu suruh rehat sekejap. Aku je degil tak nak rehat @ lelapkan mata jap. Akhirnya, walaupun tak mengantuk sangat, tapi jadi tak berapa nak betul jugak la kepala ni. Harap-harap malam ni dah okay.

Saja nak kongsi tadi dalam rancangan Tanyalah Ustaz ada sebut tentang ibu bapa yang derhaka pada anak.

1. Yang tidak mencarikan ibu yang baik untuk anaknya.
2. Yang tidak memberi nama yang baik untuk anaknya.
3. Yang tidak mengajarkan Al-Quran pada anaknya.

Bila nanti anak derhaka, renung-renungkan semula apa yang kita dah buat pada anak kita sebelum, dan selepas anak itu dilahirkan.

p/s: Dah berdenyut-denyut sebelah kepala nih. zzzZZZ........

7 comments:

NoorVictory said...

Kesian. Huhuhu~

Tapi kadang2 memang agak pelik juga bila ibu bapa bagi nama pelik yang sudahnya jadi bahan ejekan kawan-kawan anak mereka.

Dulu pernah ada jiran tanya jiran satu lagi yang buat cukur jambul
"Laa, nama nih yang kau dapat fikir 9 bulan 10 hari tuh?" huhuhu

.........cP~ said...

Orang sekarang nama nak lawa je, bukan ikut makna sangat..

lynn kamarul said...

=) mood ngantuk eh. xpe jgn lupa rehat.

xnak jd anak derhaka dan tak nak bakal anak2 sy derhaka kelak

Chic Na said...

tak nak jd anak derhaka & ada anak derhaka. take enough rest cP. :)

peah masih ohsem said...

rehat oke, rehat itu penting :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

xnk jd anak derhaka dan hrp sgt takde anak derhaka..amiinn.

Liza @ Adzriel AB said...

rehat2lah jap yang.. nanti mudah sakit kepala. memang calon ibu paling penting sebab anak paling rapat dgn ibu & banyak ikut karakter ibu.