Pengikut

Monday, September 3, 2012

Tak suka situasi ni!

Assalamualaikum warahmatullah..

Huhu. Aku lupa ambil duit untuk bayar sewa lagi. Tiap malam ingat, bila pergi kerja lupa.

Budak yang tukang kutip sewa dah tanya dah. Aku paling tak suka bila keadaan ni berlaku. Orang tanya aku mintak duit. Aku rasa macam la aku ni tak nak bayar.

Bukan aku sengaja nak lupa. Aku kerja double shif 2 hari, mana nak ingat nak ambil duit dah. Balik je terus rasa nak cepat sampai rumah. Tak fikir lain dah.

Dia kata, esok kena bayar terus kat tuan rumah. Aduhai, segannya la bila lupa bayar. Segan nak jumpa tuan rumah. Aku bukan sengaja tau. Aku betul terlupa nih.

Aku geledah bilik, beg aku segala tadi, memang cukup duit nak bayar sewa, tapi, RM20 semua pakat duit seringgit. Takkan nak bayar sewa guna duit seringgit. Macam sedih gila, tak ada duit sangat je.

Tak sukanya....!!

p/s: Pelik la. Aku rasa orang tersebut hutang aku RM25, bila ditanya, kenapa dia kata tak ingat? Dia siap tanya aku ada rekodkan ke tidak. Aiyaya..RM25 tu. Kalau tambah duit tu, cukup aku nak bayar sewa rumah. Ke dia dah bayar? Kenapa aku tak ingat langsung? Hmm.. 

2 comments:

Cik Nur said...

xpe..walaupun seringgit..

mmg pelikkan bila org lain boleh senang2 lupa bab hutang ni...

kay_are said...

bese r tu.. mase nak pinjam ayat semanis kurma.. pastu wat2 lupe.. lumrah.. hmm.. murah nye sewa.. katne?