Pengikut

Thursday, March 3, 2011

Bila malam~

ALhamdulillah

berjaya harungi shif malam yang meletihkan. mana tak nya.. "adik...tolong tu...adik...tolong ni.." ahaha.

biasalah, student camni lah. nak mengantok pon xsempat dah.. jap2 kena ambik VS (vital signs- blood pressure, pulse rate, respiration rate, tempertature, oxygen saturation level), jap2 kena amik ECG, jap2 kena cuci BO, jap2 kena wat suction. memang macam sikit tapi 2 orang student handle 28 patient and jadi runner untuk 3 staff. jap staff ni panggil, jap staff tu. memang xduduk langsung la.

tapi, malam tadi aku enjoy wat kerja. aku borak2 and bleh plak gelak2 ngan Lei(bukan nama sebenar- chinese+non muslim).

teringat plak aku, masa kitorang tukar cadar untuk uncle yang koma tu, tengah penat2 sebab badan kami berdua pun xsama ngan uncle tu. kami yang renek, bukan uncle tu besar.uhuhu.. kami terpaksa la golek2 uncle tu, agak berat la dan sakit woo pinggang.

Lei tetiba je cakap kat aku;

"saya nak cakap.." aku pun tanya la, nak cakap ape?
"masyaAllah.." hahah. tu dia. die kate xlarat and penat so nak cakap masyaAllah.

hmm. terkejut aku la. nampak tu? non-muslim pun tau sebut benda tu. kite ni? kalau penat sikit je cakap, adoi la..alahai lah..memacam jenis lah keluhan.

kesimpulannya, malam tadi aku memang wat kerja abis2an. baru kau tau susah xsusah jadi misi. nanti ko kerja ingat ada students camni ke? hamik la ko jaga sorang2.

grr...aku ni semalam siang tido 5minit je tengah hari. ni pun baru balik tido 10minit je. tak ngantok ke wei?



entahla labu..............

No comments: