Pengikut

Friday, July 15, 2011

Malaysia vs Liverpool

Assalamualaikum

Tak perasan dah petang. Semalam, sepupu aku tu datang rumah - macam biasa la- ajak aku tengok bola. Sejak bila aku suka bola ni? Aku bukan tak suka, bukan jugak suka. Asalkan ada kumpulan yang aku boleh sokong - negeri aku@ negara aku- aku boleh je layan.

Tiket RM20 je katanya. Aku cakaplah, tengok kat TV lagi best. Dia cakap, kat rumah tak boleh jerit-jerit, kat stadium boleh jerit sesuka hati. Nak boo ke, nak kata blahh ke.. Pulak dah.

Aku cakap nanti dapat duduk belakang-belakang je. Dia cakap pulak, duduk belakang lagi bagus. Duduk depan bahaya. Nanti orang nak baling botol, tak sampai kena kat kepala ko. Mak aih.

Kalau masuk awal boleh pilih tempat strategik.

Aku? Cuma boleh gelak je. Bayangkan dalam stadium yang bising dengan sorakan, orang baling botol, nak pulak kena masuk awal bersesak-sesak <--ini bukan alasan untuk aku pergi, malah aku menolak adalah.

Duduk rumah kan lapang, tak bising. Tak ada siapa nak baling botol. Kan?

No comments: