Pengikut

Thursday, September 1, 2011

Aku dan Kasut Raya~

Assalamualaikum.

Cerita ni berlaku sebelum raya, tapi cuma kali ni aku berkesempatan menaip.

Kasut raya aku bernilai RM20 dan berciri retro @ nampak la fesyen lama. Apa yang dah jadi?

Ceritanya adalah bermula dengan aku terpaksa beli kasut bertutup sebab aku skema. Dalam peraturan kata konvo kena pakai kasut bertutup. Maka, untuk jimatkan duit kasut raya beli sekali untuk pakai masa konvo.

Aku ada kasut yang berkenan kat pasar tapi saiz tak ada. Maka, aku teruskan pencarian dari minggu ke minggu kat berlainan gerai dan kedai. Akhirnya, dua hari sebelum raya aku pergi ke pasar malam dan aku tanyakan saiz kasut yang aku berkenan dah. Malangnya, semua tak ada saiz. saiz kecik habis!

Selepas aku penat mencuba dan bertanya beberapa jenis kasut, orang gerai tu mungkin kesian aku tak jumpa lagi kasut raya, maka, dia tawarkan satu kasut. Aku perhatikan kasut tu dan terasa lain macam je. Aku tanya, ada saiz besar ke? Dia angguk dan serahkan kat aku. Aku cuba dan muat! Tapi, nampak aneh. Kasut tu kasut kanak-kanak! Aduh! Nampak pelik je kaki aku dalam kasut tu. Rejected!

Akhirnya, pada sehari sebelum raya waktu rehat aku ke kedai kasut. Niat di hati nak beli kasut mahal yang pernah kakak ipar aku cadangkan- walaupun berat nak keluaran duit. Tapi, saiz dah habis! Tinggal saiz 8? Mak aih.

Dengan sedih aku ke pasar (pasar selalu waktu tu dah tutup, tapi nak raya punya pasal, sampai ke malam). Akhirnya, aku pun bertemu kasut aku ni. Walaupun tak berkenan malah tak berapa nak selesa aku terima je lah. Tu je pilihan terakhir. Aku pakai ni pun rasa cam itik je jalan.

Banyaknya kasut menarik kat pasar tapi saiz kecik dah habis. Sob sob sob.

No comments: