Pengikut

Saturday, December 10, 2011

Perkahwinan dan Kelahiran~

Assalamualaikum

Sempena cuti sekolah ni, hampir setiap hari ada orang hantar surat saman. Mesti korang pun sentiasa mendapat undangan, jemputan atau panggilan jugak kan? Majlis perkahwinan, majlis berkhatan, cukur cambul dan sebagainya.

Well, semalam aku pergi rewang rumah sepupu. Berumur 21tahun dan telah pun bergelar isteri. Tak sangka, budak yang aku tengok cam budak kecik je dah kahwin pulak. Lain je rasa. Semalam jugak, aku baca kat facebook kawan sekolah menengah (SBP) dulu dah jugak sah bergelar seorang isteri - tak pasti dia orang ke berapa, mungkin ke-4 atau ke-5. Tahniah aku ucapkan.

Satu lagi berita adalah, Kak Naz- bukan sister in law, bukan sister in blood, tapi sister in heart aku- selamat melahirkan seorang puteri, Maisarah Amani yang bermata sepet macam maknya. Walaupun terpaksa dilahirkan dengan bantuan vaccum dan masuk NICU selepas kena resuscitation tapi, lain-lain sihat. Alhamdulillah. Tahniah.

Musim-musim. Oh, kenapa aku panggil surat saman. Sebab bila pergi kenduri kena becek @ ngeley (salam kasi duit) maka, mak aku selalu panggil surat saman. Hehe.

p/s: Selamat membayar saman.

  
Opps, paparazzi please stop!
(sekadar gambar hiasan- encik Isqandar)

1 comment:

Unknown said...

ade plak cmtu eh

kawen beranak bercucu bercicit n mati

lom rase sume tu muhahaha