Pengikut

Sunday, December 11, 2011

Tak ingin aku jadi famous!

Assalamualaikum

Wah, betapa berlagaknya kata-kata aku. Sebenarnya, aku pernah jugak teringin nak jadi famous ni. Macam seronok je ramai orang kenal, ramai orang baca apa yang kita tulis, dan jugak banyak earning dapat dari blog. Tapi, ada satu perkara yang menakutkan tentang blogger yang ramai pengikut ni.

Perkara yang paling aku takut adalah orang tak suka aku walaupun dia tak kenal aku. Sekadar semata-mata blog dikunjungi ramai dan mungkin tak terlayan, dan dia rasa blog tu bukan taste dia, maka dia mengeji dan menganiaya blogger yang famous.

Aku masih tak faham kenapa. Apa alasan nak rasa cemburu dengan orang yang disukai ramai? Dia berusaha gigih menaip dan mencari idea untuk menulis blog dan menghidupkan blog, orang pulak senang dengan penulisan dia, kenapa nak cemburu? Kalau cemburu dan kita juga berusaha lebih gigih tak apa la. Aku taka faham apa hasilnya nak kutuk-kutuk orang lain macam tu malah ada jugak jadi antis (macam antis artis-artis Korea pun bersepah).

Dapat apa kalau buat macam tu. Nak kutuk-kutuk siap buat group la bagai. Mencari tiap satu kesalahan orang dan disenaraikan buat tatapan umum. Aku rasa pelik. Dia bukan dapat kasi kau apa-apa. Bukan kau dapat duit pun. Tak dapat apa-apa pun.

Puas hati? Sekadar nak puaskan hati je? Eih? Kenapa tak puas hati pun kau tak tau sebenarnya. Perkara yang membazir. Baik fikir benda nak tulis yang lebih berfaedah dan tak buat sakit hati sendiri. Membazir je tulis benda kutuk-kutuk kat orang ni.

Lantak? Memang aku nak lantakkan aje orang macam tu. Malas aku nak layan. Cuma aku tak faham, kenapa nak jadi antis? Tak suka dah la tak payah baca kan?

p/s: aku baca entry yang aku suka je. Kalau tengok tajuk aku tak suka aku tak buka. Sebab tu aku tak kisah kalau orang tak baca entry aku yang tertentu. Sama je. Tiap orang ada lain-lain taste.

1 comment:

✿.。CikPuan Su。.✿ said...

suke n3 ni... jujur n tersendiri.. kite tulis ikut suke jelahkan.. blog kite, kite punye suke la.. (^_^)

p/s: x suke?! x suke bole pangkah... ade aku kesah?!!! kan3x..