Pengikut

Sunday, December 11, 2011

Kenapa aku suka perempuan?~

Assalamualaikum

Bila aku menonton cerita atau drama apa-apa perkara pertama yang aku pastikan adalah pelakon perempuan dia. Aku pun tak pasti sejak bila semua ni bermula. Seingat aku, sebelum ni aku suka tengok pelakon lelaki dia siapa, tapi semua tu cuma tinggal sejarah. Aku masih ingat lagi cerita "Fong Sai Yuk", "Marmalade Boy", dan cerita seangkatan dengannya.

Bukanlah semua aku tengok pelakon lagi je saja. Aku tengok jugak pelakon perempuan macam dalam cerita "My Fair Princess" dan "My Cousin". Cumanya, sekarang ni aku dah semakin tak kisah siapa pelakon lelaki dalam drama tu. (Terutama cerita Korea, China- kalau cerita Melayu, English dan Jepun aku pentingkan jalan cerita)

Sebenarnya, bukan aku tak tau kenapa aku suka tengok pelakon perempuan dia. Aku tau. Aku akan pastikan pelakon tu comel, cantik, dan ada reputasi yang baik selain pandai berlakon- ekspresi muka bagus. Terus terang, aku takut nak minat pelakon lelaki. Yela, maklumlah aku kan perempuan. Kalau aku minat pelakon lelaki lebih-lebih macam tak sedap je bunyinya. Sibuk tengok muka lelaki kacak atau jambu - rasa bersalah. Lebih baik aku minat artis perempuan daripada minat artis lelaki kot. Sekurang-kurangnya aku cuma mengagumi muka yang cantik dan bakatnya sambil layan cerita bukan memuja wajah lelaki kacak kan?

Pelik ke cara aku berfikir? Apa pun, yang pasti aku rasa selamat macam ni.

p/s: Aku suka tonton
Korea, China- Drama dengan unsur komedi
Jepun- Drama kekeluargaan, persahabatan
English- Janji selamat untuk tontonan Umum
Melayu- Janji tak merepek

No comments: