Pengikut

Monday, January 9, 2012

Hati aku, aku pun tak tau~

Assalamualaikum.

Tak lama lagi, memang tak lama lagi aku akan menjejak usia 24tahun. 24 bukan angka yang kecil. Aku sendiri terkejut memikirkan umur aku. Banyak perkara berlegar-legar dalam kepala aku. Duduk termenung bermasam muka sekali sekala, sebenarnya aku memikirkan banyak benda.

Soal kerja memang nombor dua. Aku memang dah semakin kebuntuan akal mengenangkan status pengangguran aku. Perkara nombor satu apa? Perkara nombor satu, aku sedang cuba usahakan. Malah, aku berharap bila aku dapat kerja perkara nombor satu aku akan dapat capai dengan lebih tenang.

Memang aku sedar, pemikiran aku kadang kala tak seiring. Aku belum cukup dewasa. Aku masih asyik mempertahankan pegangan aku yang mungkin menyebabkan aku berada pada tahap ini. Banyak perkara yang aku tak suka, dan aku selalu larikan diri. Menafikan kehendak hati adalah bidang tugas aku.

Hakikatnya, hati aku, aku sendiri pun tak pasti. Apa sebenarnya yang aku mau? Aku terasa seperti mahu begitu tapi aku juga merasakan ia adalah sesuatu yang salah dan aku juga takut. Pengalaman dulu, orang-orang di sekitar aku. Aku terlalu memikirkan semua dan segalanya.

p/s: Terasa kehilangan sesuatu.

1 comment:

Unknown said...

eh kite sme

nk kawen ke tak nk ke

ase xttp lg

tp sy 23