Pengikut

Monday, January 9, 2012

Manusia hidup dengan menilai~

Assalamualaikm warahmatullah dan salam sejahtera.

Akhir-akhir ni, aku tak ada perkongsian yang baik untuk dijadikan isi blog aku. Aku juga tak jumpa banyak entry blog yang menarik perhatian aku. Mungkin aku yang dah mula jemu.

Tapi, ada sesuatu yang aku putuskan. Manusia memang gemar menilai dan melontar pendapat tak kira positif mahupun negatif. Acap kali kesilapan orang akan dicanang, tak pernah basi. Kejayaan dan kemasyhuran pun jadi kebanggaan, tanpa mengira ke mana arah kejayaan tersebut.

"Aku sokong kau, aku sokong dia."

Sekali aku pandang dia, aku isytiharkan dia adalah begitu dan begini. Sekali aku baca kisahnya, aku simpulkan itu dan ini. Nukilan aku ni pun, nilaian aku pada mereka.

p/s: Mungkin aku seorang penakut. Aku asyik menulis kisah aku yang tak laku. Cerita aku, belum cukup rasa dan rencahnya.

No comments: