Pengikut

Sunday, February 19, 2012

Dia senyum seolah-olah dia kenal Nabi s.a.w sangat-sangat~

Assalamualaikum warahmatullah.

Tadi, sempat bukak TV. Aku pasang al-Hijrah.

Aku bukak tu, minit-minit terakhir cerita tu. Seorang penyampai berbahasa Arab sedang menceritakan tentang makanan kegemaran Nabi s.a.w dan beberapa adab baginda. Aku baca sarikata.

Bukan nak cerita tentang makanan tu. Tapi, penyampai tu bercerita sambil tersenyum seolah-olah sangat bahagia dan kenal Nabi s.a.w, macam memang kenal rapat lah.

Aku pun jadi seronok dan bahagia dapat tau adab makan Nabi s.a.w dek penyampaian dia. Sungguh! Aku pun senyum sekali tadi.

Macam tu lah agaknya orang yang betul-betul kenal dan cintakan Nabi s.a.w, kan? Cemburunya! Sebab perasaan yang sejenak tu sangat membahagiakan!

p/s: Bahasa tak faham pun jadi seronok kalau penyampainya bijak menyampaikan. Lagi-lagi untuk orang macam aku. :)

5 comments:

Teenager Housemaid said...

whoa..
bestnya bila dapat menghayati sirah and sunnah nabi kita..
moga dapat jadi macam penyampai itu satu hari nanti..amin.>:)

suha said...

program cmtu mmg bagus kan (^_^)

yad'z said...

saya ade tengok jugak.. memang best.. =)

HeNRieTTa JoSe said...

alaa....xsempat tengok....huhuhu...

baby boo said...

teringin nak mimpi berjumpa nabi ..