Pengikut

Tuesday, February 7, 2012

Doodle Chibi yang menjadi !

Assalamualaikum warahmatullah..

Selamat petang!

Selama ni, aku geram betul tengok doodle orang lain yang comel-comel. Aku asyik fikir macam mana nak hasilkan doodle yang comel macam tu. Yela, comel chibi version. Versi kartun katik.

Haritu aku baca tutorial dari Doc. Ustaz tu. Aku pun cuba la satu. Akhirnya, aku berjaya hasilkan satu doodle. Aku jugak ciplak style blogger Azzah. Dia letak pattern yang cantik kat baju dia. Maka, aku import pattern dari google banyak-banyak.

Ni hasil pertama aku!






Geram tul tengok nih! Buat masa ni, aku masih belum jumpa identiti aku sendiri untuk lukis doodle. Tapi, aku akan berusaha bersungguh-sungguh! (Benda macam ni bukan main semangat. Kalau benda lebih berfaedah tu...heheh)

p/s: Minda terasa lebih lapang.

“Setelah kamu ditimpa kesedihan, dia (Allah) menurunkan rasa aman dan tenang kepadamu. Ada golongan yang telah mencemaskan diri mereka sendiri kerana prasangka buruk terhadap Allah SWT seperti sangkaan orang jahiliah dulu di mana mereka berkata: 'Adakah ada sesuatu di sebalik urusan ini. Apa maknanya semua ini? 'Katakanlah (Wahai Muhammad): Sesungguhnya segala urusan itu di tangan Allah SWT.” (Surah Al-Imran, ayat 154)

"Katakanlah :'Hai,hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri , janganlah kamu terputus asa dari rahmat Allah . Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya . Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyanyang."
(Surah az-Zumar ayat 53)

4 comments:

megu-megu said...

cute la!!tahnniah :D

Cik Zaiey said...

come..

Teenager Housemaid said...

whoaa..cantiknya doodle ni! :DD
comel je..:D
and baju dia lawa..teehee~

pha is said...

tak pe.. lama2 nnti jumpa la identiti sendiri... hehehe