Pengikut

Wednesday, February 15, 2012

Lokasi-lokasi musuh peribadi aku~

Assalamualaikum warahmatullah

Ingat tak aku pernah cerita kisah katak masuk dalam beg? Kali ni, aku nak tambah lagi lokasi-lokasi biasa mereka bertapak yang membuatkan hidup aku sedikit sukar.


Bila dia muncul di bawah sinki, aku amat susah hati. Aku basuh tangan jarak jauh dan kadang-kadang tinggalkan je.


Kalau muncul depan pintu bilik air aku lagi la susah hati. Kalau emergency ke, nak ambik wuduk ke. Payah.

 Kalau muncul tepi almari TV dan jugak tepi tangga, lagi la tak best. Tengah sedap-sedap tengok TV dia muncul. Aduh!




Tapi, selalunya aku akan buat perkara paling selamat. Panggil adik aku.




Dan adik aku akan buat muka tak puas hati sambil tolong membuangkan si katak menggunakan penyapu dan penyodok sampah.

 Sekarang adik aku tak ada. Aku terpaksa beranikan diri menghalau katak tu. Masa ni la aku rasa aku perlukan adik aku sorang ni. Geli la nak tolak katak tu. Hahah.

Bukan aku benci, tapi memang geli.

p/s:MoodAll you wanted - Michelle Branch

4 comments:

Arra Ahmad said...

geli kat lipas..katak tak..haha

p/s: guna adobe photoshop utk jdkan transparent..:)

CikFi said...

hehehe.....
gune perisai la lepas nih..

:: Cik Nur :: said...

Geli sebab dia lembik2 eh..hihihi...xpe..nanti try hentak2 kaki...tgk dia lari tak..

Teenager Housemaid said...

huhu..takut katak eh..
saya takut lipas..hehehehe