Pengikut

Monday, March 12, 2012

Kenapa ramai orang takut nak lalu rumah aku?

Assalamualaikum warahmatullah.

Iklan jap.

Boleh tak nak upah orang tolong print dan hantarkan resume? I'm stuck at home, cannot go anywhere, especially this week. Too many kids to be taken care of. Sigh*


Mak selalu cakap, kawan-kawan mak takut nak lalu rumah aku kalau malam.

Makcik aku pun ada yang tak suka lalu rumah aku kalau malam.

Kawan abang aku pun, pernah ceritakan pengalaman lalu rumah aku waktu malam.

Ada apa sebenarnya?

Takut sebenarnya nak fikir. Tapi, alhamdulillah dah 24 tahun aku hidup kat rumah ni tak ada apa-apa masalah.

Mungkin kawasan rumah aku sunyi sangat. Cuma ada 4 buah rumah. Mujur rumah aku, rumah pakcik aku dan rumah sewa kecik yang abang aku duduk ni dekat-dekat. Sebelah-sebelah je.

Kisah-kisah seram? Dah malam, tak berani nak cerita. Fufufu..

Percaya ke? 

p/s: Tak tau nak beza, tahyul atau tidak semua ni? Aku ni belajar sains, tapi, aku pernah je saksikan kes-kes mistik depan mata. Ala-ala kes yang perlu dirujuk kepada pakar perubatan Islam tu. Sebab tu, aku buat keputusan untuk ignore je.

8 comments:

dyabunga said...

cite lah..nk dgr..

nanabyte said...

takpe makhluk Allah jugak semua tuh kan. hehe :)

Azee Hana said...

kene pasang lampu jalan banyak2 kot..hii

Tihara said...

kenapa kita jd takut sgt kat hantu..adakah sbb hasutan syaitan jugak suruh kita takut kat dia tapi kurang takut kat Tuhan? nauzubillah..

mizzkechique said...

citer la...

Ms Fai said...

nak kata tak percaya pn x boleh sbb benda2 ghaib ni memang wujud. cuma kita sebagai org islam ni tak blh terpesong dari akidah yg sebenar.. ;)

.........cP~ said...

Bukan tak nak cerita, takut dah jadi macam cerita hantu kat TV pulak. nanti tak pasal2 saya sebabkan orang lain takut hantu dan xnak datang rumah saya. Hoho.

Mungkin la syaitan sengaja nak buat kita lebih takut dengan hantu banding dengan Allah. Dia kan memang dah janji nak sesatkan manusia.

Fahmi Mahat said...

"Mungkin la syaitan sengaja nak buat kita lebih takut dengan hantu banding dengan Allah. Dia kan memang dah janji nak sesatkan manusia."

agree dgn cP~ :)