Pengikut

Friday, March 23, 2012

Teori konspirasi kerajaan vs swasta.

Assalamualaikum warahmatullah..

Ini bukan kecaman mahupun tuduhan melulu kat kerajaan. Jangan saman saya ye.

Ehem.Tadi, duduk tengok cerita Bicara Rakyat. Abang aku la tengok.

Ada panel cakap tentang berkhidmat kepada kerajaan selepas kerajaan taja belajar. Aku bebel la kerajaan tak nak ambik aku kerja pun walaupun aku ditaja mahal.

Aku bebel lagi dan aku putar2 pusing2 ayat, aku terfikir satu teori,

"kerajaan taja aku mahal, aku kerja swasta. aku bayar cukai, kerajaan tak bayar gaji aku. Kerajaan dapat duit."

Errr...Ini teori yang terkeluar dari minda aku je..

5 comments:

Deru Ombak said...

Win win situation..

Thanks to kerajaan kerana menaja.. Opkos kena bayar cukai pendapatan. ( negara kita lebih baik Dari negara lain yg cukai pendapatannya cekik leher)

Bersyukurlah..

Eza Boom Boom said...

ikut situation jugak la kan cp.. kadang2, kerajaan kena ubah sikit polisi ikut peredaran zaman :)

SAYA BUKAN SAMDOL said...

sat sat sat tk dpt pick up sat

Yana Libra said...

jauh fikir tu..huhu~~

takpelah, asalkan malaysia aman, blaja pun free sbb kerajaan dah tanggung..ok la tu kot..

kalau sape yg dpt ptptn tu lg lah..dah la kena byr hutang blaja, kena bayar cukai lagi..lagi teruk kot kalau camtu~~ :)

tak minta sgt politik la..huhu~~ :p

Izz Faizah said...

heheehe..sian dia..tape2..yg pnting ade keje