Pengikut

Monday, March 14, 2011

Renungkan Jap~

bismillah ar rahman ar rahim..

hmm. aku suka ayat ni: ape yang saya nak tak semua saya dapat, tapi, ape yang patut saya dapat semua Allah dah bagi.- ayat pakcik SH.

bila renung2kan memang lah ini hakikatnya. kita dapat ape yang kite dapat sekarang ni. tak payah la risau. lagipun kan ayat Quran ada kate:

boleh jadi kamu benci sesuatu padahal ia baik bagimu, dan boleh jadi kamu suka sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. sesungguhnya hanya Allah lah yang Maha Mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui- al Baqarah- 216
hmm. tengok lah ni. Quran dah terangkan semuanya. kalau berdoa tak dapat tu, faham2 je la. kalau ape yang kite nak tak dapat, faham2 je la. bersyukur dan sila renung balik ape yang kite ada.

aku pun selalu camni. ada je yang aku nak itu ini, ada je yang aku tanya kenapa dan kenapa..

hmm.. renung2kan dan selamat beramal..

No comments: