Pengikut

Saturday, April 30, 2011

Senior Citizen~

Assalamualaikum


Sambil aku mengisi perut yang kosong dengan air coklat madu dengan biskut kering aku merasa nak meluahkan ape yang terpendam di lubuk sanubari.

Semalam aku menghabiskan masa menjenguk semua blog yang aku follow dan meninggalkan jejak aku, menandakan aku tak follow sia2 je. Aku pun meneliti pemilik2 blog2 tersebut.

Akhirnya, aku menyedari sesuatu. Ramai yang sangat2 muda di kalangan blogger2 yang aku kunjugi.

Maka, tanpa sedar aku mengakui betapa aku adalah senior citizen di kalangan blogger, walaupun dari segi pengalaman blogging aku adalah junior.

Canggih betul budak2 ni. Blog pun dah power walaupun umur masih kanak2 tak cukup umur setahun jagung. Aku punya blog masih lagi kelam kabut dan berterabur. Kepala pun tak ada. (cuba buat, tapi tak masuk dengan background. Huduh bebenor)

Ini membuatkan aku jeles + + + tahap super saiya. Maka. dengan rendah dirinya makcik aku mengharap tunjuk ajar daripada anda2 semua, dan jangan la malu datang rumah makcik aku ni..

p/s:

Jadual Exam Aku (nak tunjuk gak)

2011

9/5 : Running Assessment (Assess pesakit dalam wad- ada interview, cek ape yang patut, tulis2, Q&A)
10/5: Law (3 esei, 10 markah tiap satu) and Ethic ( 2esei, 1=20 marks, 1= 10 marks) in Nursing
11/5 : Management (10 MCQ, 4 esei- 10 marks tiap satu)
12/5: Gerontology- senior citizen cam aku (10 MCQ, 2 esei- 20 marks tiap satu)
......
16/5: OSCE - tak pasti panjang die ape, tapi kena praktis beberapa skil (12 stations/skil)
.....
18/5: Kalau kena VIVA
19/5: Research presentation "Public Stigma Towards Mentally Ill Among Cheras Population"
.....(correction ape yang patut, buat hard cover thesis)
.....
15/6: LJM exam- Peperiksaan dari Lembaga Jururawat Malayisa untuk dapatkan lesen jadi Jururawat.

(Prof aku pesan lepas LJM tulis artikel untuk publish research pulak dalam Bahasa Melayu)- tengok la dulu

Bila kenangkan saat2 belajar, di saat2 akhir ni rasa lepas ni tak nak sambung dah. Biarlah kat degree je. Nak dapat master kena buat research, PhD research dan research.. grrr...

2 comments:

Dayana Z said...

degree ke ni? ada research jugak ea? huhu :P bukan sng kn nk blaja tinggi2 ni.. seram2..

.........cP~ said...

ha'a..

.. kat Malaysia kan beberapa U kena buat research sebab taraf universiti penyelidikan

kena buat jugak la T_T

memang bukan senang.. tak sangka macam ni.

dulu kecik2 konon seronoknya dapat belajar tinggi.. ahaha..