Pengikut

Monday, January 16, 2012

Ada ke Nursing kat UKM?

Assalamualaikum.

Soalan ni, dah selalu ditanya kat aku. Memang selalu sangat. Buat pengetahuan semua, memang ada kursus kejururawatan kat UKM.

Pada mulanya, kursus ni menawarkan Diploma Kejururawatan, tapi sekarang semua untuk Ijazah Sarjanamuda (degree). Lain-lain adalah, PJJ degree, perbidanan, dan jugak sarjana (master). Pengajian peringkat diploma ditangguhkan atau ditamatkan -tak pasti sangat.

Kampus kejururawatan ni terletak di dalam Pusat Perubatan UKM, sekali dengan kampus kursus perubatan (doktor) dan jugak perubatan kecemasan dalam satu fakulti perubatan.

Permohonan adalah melalui UPU.

p/s: dah banyak tawar program ni sekarang. Tanpa kawalan.

2 comments:

Iffah Afeefah said...

erm dok spital asyik dilayan nurse prktkal je

kolej memacam ade

.........cP~ said...

Memang pun...Macam2 baju ada..