Pengikut

Wednesday, January 18, 2012

Cinta laman sesawang~

Assalamualaikum warahmatullah.

Kenapa tiba-tiba aku bercerita tentang cinta? Adakah aku dah menemui cinta? Haha. Itu aku tak nak komen. Bukan bidang kuasa aku.

Aku terfikir nak cerita sebab seorang kawan aku bakal bertunang bulan empat ni, malah mungkin mengakhiri zaman bujang selepas raya Aidilfitri. Seorang kawan lagi pun dengar ura-uranya macam tu. Apa kaitan semua ni?

Sebab, mereka berkenalan melalui alam maya!

Ingat tak dulu, masa mula-mula laman sosial alam maya bermula? Ramai orang marah dengan kisah cinta yang menular di kalangan pemuda-pemudi. Semua orang kata dunia maya ni tipu. Tapi, kawan aku dua orang ni, insyaAllah bakal menamatkan zaman bujang dengan orang yang dikenali melalui alam maya.

Malah, aku ada seorang kawan yang telah pun mendirikan rumahtangga dan menimang cahaya mata dengan kawan yang dikenali melalui laman sosial maya ni.

Yang paling aku suka, diorang tak lah bercinta mana. Yang satu, dah lama kawan tapi bila si lelaki suarakan hasrat dan dia rasa dah sampai umur, dia mohon petunjuk dan akhirnya mereka melangsungkan hari bahagia. Yang sorang lagi pulak, dalam sebulan si lelaki suarakan hasrat, mereka dah rancang bertunang dan bernikah.

Memanglah kes penipuan jugak semakin menjadi-jadi, tapi tak bermakna semuanya tak menjadi. Jodoh tu boleh datang dari mana-mana arah pun yang Allah tentukan.

Jangan salah faham. Aku bukan galakkan korang bercinta, tapi, cuma tak menolak kemungkinan jodoh tu ditemui dalam laman sesawang.

p/s: Untuk kawan-kawan aku yang dah rasa nak menamatkan zaman bujang, aku doakan korang dipertemukan jodoh segera ye? Untuk yang dah dalam perancangan, semoga semuanya berjalan lancar. Semoga yang baik dan terbaik untuk korang. :P Ya Allah, redhailah.

2 comments:

Attasinchi Izzan said...

ehem2..terasa seperti diumpat laaa

.........cP~ said...

Yeke? Ada ek? lalala.