Pengikut

Saturday, March 12, 2011

Rescue 911

assalamualaikum..

apekah? aku masuk 911 ke ape ni? kat Malaysia mana guna 911 da...

macam ni lah. aku pendekkan cerita.


ada beberapa orang kat halaqah tu mintak nasihat dari segi cinta,
bermasalah dengan hubungan.

terutama bila bab cinta ramai orang marah2. ramai orang sewenang2 lontar kata2.

pada aku, kenapa mesti cakap macam tu?

orang macam aku contohnya, aku takde la ada ilmu hebat2. aku tak pandai dalam bab2 bagi hukum hakam.

tapi, aku mampu nak bagi sikit sebanyak sokongan dan pertolongan.

entahlah. aku tak mau lepaskan peluang tolong orang. korang tak rasa macam tu ke?

walaupun masalah cinta nampaknya soal remeh, tapi berapa ramai yang kecundang dan tewas sebab cinta??

aku lah, diri aku sendiri, pada pendapat aku, jom la kita - aku je kot, sebab aku tak pandai sangat bab agama- sekurang2nya tolong selamatkan sekurang2nya sorang dari diorang yang bermasalah cinta ni, sebelum parah.

aku tak sanggup tengok diorang yang tengah tercari2 dihujani dengan kata2 yang buat diorang rasa takde sokongan.

bukan ke kita gah cakap Islam itu ini, tapi, kita buat diorang macam tu. sama jugak kes dengan mualaf yang selalu convert balik. sebab ape??

sebab kata2 kite yang selalu tunjuk keburukan Islam tu sendiri..

entah lah. aku tak mampu nak goncang dunia, aku cuma harap aku mampu beri sumbangan sikit pada orang2 yang punya masalah kecik2 je.

masalah dengan keluarga, masalah dengan kawan2. aku tak pandai selesaikan masalah dunia. lagipun, pada aku, latar belakang sosial setiap orang tu bagi pengaruh besar pada pandangan die terhadap dunia.

mula lah dari yang kecik. kalau buaian kat rumah pun tak boleh nak hayunkan, macam mana nak goncang dunia nih?

wallahua'alam.

No comments: