Pengikut

Tuesday, July 19, 2011

Wah..Tokey marah sudah..~

Alhamdulillah berjaya hadapai hari kedua kerja. Tapi, hari ni telah jadi peristiwa yang buat darah aku berderau. Bos marah. Dahsyat dan agak tak dapat diterima dek akal aku. Bukan aku yang kena, kawan sekerja aku.

Aku rasa kawan tu tak perasan apa yang bos cakap. Maka, dia tak bertindak mengikut arahan. Tapi tiba-tiba bos tegur@marah lepas tu cakap, "lain kali saya cakap sekali saja dengar!" Mak aih. Tak ada sebarang kompromi lansung.

Yang aku paling cuak sebenarnya, sebelum tu ada seorang customer Cina- bukan nak kata lah- tapi, dia tak fasih cakap Melayu. Aku faham apa yang dia cuba cari tapi aku tak dapat nak bayangkan barang apa. Aku baru dua hari kerja, mana nak master semua benda yang ada- akhirnya, benda tu memang kat tempat aku jaga. Aku tak perasan benda tu apa. Ya Allah. (Ia adalah sejenis alat pemukul nyamuk@ lalat yang berbentuk seperti raket tenis yang boleh dicas dan ada keluar apa ntah dari jaring dia. Bila kena binatang di atas ia insyaAllah akan mati.)

Maka, bos yang faham terpaksa turun padang untuk beritahu apa bendanya. Aku dengan lurus bendulya tanya bos apa nama benda tu. Bos aku lansung tak jawab dan terus berlalu teruskan kerja dia. Dek sebab kawan tu masih ada kat situ terus bos marah. Aku terfikir, sebab aku ke tiba-tiba bos marah? Yela, dioraang nak pekerja tau semua benda kat mana beserta kegunaannya dalam tempoh 1/2minggu <--? aku tak faham tulisan ni. setengah ke 1 atau 2 minggu ntah.

Cuaknya bila dengar bos marah. Kakak @ tokey perempuan tak tau la marah ke tak kemudian. Seram wow..

Aku ada banyak lagi nak cerita tentang benda yang terlintas dalam kepala aku hari ini je. Rajin jenguk la entry seterusnya ye?


1. Dilema hamba Allah.

2. Sibuk perhati orang.

3. Kau satu-satunya.

Kalau tak nak baca hari ni, esok pun boleh. Macam aku, baru sempat baca surat khabar semalam, hari ni. Surat khabar hari ni, malam ni baru aku baca, "orang tengah cetak surat khabar esok," kata abang aku.

1 comment:

Supriyani said...

Nama benda tu Insect Racket (raket serangga)..dulu selalu guna nak bunuh nyamuk time berada dlm insektarium.