Pengikut

Sunday, May 1, 2011

Ni la akibatnya kalau...

Alhamdulillah...

Kenyang perut suka hati. :) Sebelum tu aku nak ucapkan selamat bercuti untuk yang bercuti dan selamat bekerja buat yang bekerja.

Hari ni adalah hari cuti umum untuk ramai orang. Ye, aku tau ia adalah menggembirakan untuk kalian semua yang dapat bercuti. Tapi, aku sedikit terkilan. Sebab semua pekerja nak cuti dan akibatnya...

Cafe MakYong (McY) tutup hari ni. Maka warga KTDI terpaksa beramai2 mencari alternatif lain untuk makan. Bila aku dan kawan aku ke cafe kat hospital pun, tutup. T_T

Akhirnya dengan t-shirt dan track bottom kami pun jalan ke KFC stadium bola sepak Cheras tu.

(Encek google)

Nasib baik la bawak duit lebih sikit. Cukup la nak makan set lunch yang baru tu. Sedang aku enak menikmati hidangan aku pun terlihat:


1) Doktor, HO PPUKM pun makan kat KFC harini
2) Medic students pun ada yang datang beli KFC harini
3)Junior aku pun datang beli KFC harini
4) Makcik PEMILIK CAFE kecemasan pun beli KFC hari ni.

Inilah akibatnya kalau cafe tutup. Bila aku dengan kawan aku dalam perjalanan balik, aku dah tak mampu nak tangkis fikiran aku ni. Aku nampak orang jalan kaki, pakai sempoi2 ke arah luar bangunan PPUKM ni maka otak aku ligat mengatakan:

"Nak gi KFC la tu.."

Tamatlah saja cerita aku di tengah hari. Bersyukurlah dapat jugak makan. Alhamdulillah.

No comments: