Pengikut

Wednesday, December 14, 2011

Day out with my Cousins~

Assalamualaikum

Hmmh. Pening kepala aku. Kawan-kawan aku ajak turun KL, sepupu ajak main bowling pulak esok. Kalau tidak hari ni, tapi adik aku masih STPM- paper last. Tapi, kawan-kawan aku bukan selalu cuti. Mana satu nak pilih ni. Sepupu-sepupu aku dah semangat pulak. Lagipun aku paling tua kalau kitorang keluar, aku rasa selamat sikit nanti. Tau je la budak-budak, aku tak berani nak kasi adik aku je pergi dengan diorang-diorang.

Kalau gi main bowling, transport agak susah. Memang la disebabkan aku tak ada apa-apa lesen, aku kena naik bas jugak sama macam kalau turun KL. Tapi, ke KL bas senang tak payah nak tekan-tekan loceng. Kalau awal pagi, boleh tumpang sepupu aku pergi kerja. Balik naik bas tak ada hal. Kalau balik pukul 5petang tumpang dia pun aku tak kisah. Dah lama tak jalan-jalan satu hari. Cuma mak kasi ke tak kasi je lah. Hoho.

Tapi, ni macam dah confirm aje nak main bowling. Budak-budak ni dah plan baik pulak. KL- aku pergi lain kali la ye? Huhu. Minggu depan ke? Turun KL duit kena lebih.

p/s: rindu jugak dengan member-member. :P

Tuesday, December 13, 2011

Turun KL?

Assalamualaikum.

Setelah berbulan-bulan duduk kat kampung dan berpisah dengan teman-teman sekuliah, hari ni diorang jemput aku ke KL. Oh, yang satu ajak hari Khamis, yang satu ajak hari Jumaat. Masalah terbesar bukan aku tak nak, bukan aku takut, tapi uhuhu..sumber kewangan dah terputus maka.. Faham-faham aje lah.

Aku pun teringin jugak nak keluar jumpa kawan-kawan ni. Aku pun sangat-sangat kebosanan setelah kian lama duduk rumah. Terbiasa jauh dan ada aktiviti. Tapi, aku masih tak tau lagi nak gi ke tidak. Susah nak buat keputusan. Aku sayang duit aku, sayang nak guna untuk suka-suka. Takut nanti nak guna tak ada duit, aku menyesal pulak.


p/s: Nak telefon Kak Naz pun tak sempat lagi. Nak tau jugak cerita baby baru dia. :)

Line atas pokok!

Assalamualaikum.

Kalau semalam aku cakap aku online atas kepala lutut, hari ni aku rasa nak online atas pokok. Biasanya, line atas lutut aku berkesan waktu pagi je. Tapi, bukan senang aku nak online pagi-pagi. Maklumlah, kalau dah kat rumah pagi-pagi mana boleh duduk senang lenang. Nanti kena ceramah pagi pulak kan?

Nak menjenguk-jenguk blog pun payah beno. Nak komen lagi lah. Berjanggut. Maka, hari ni aku akan berehat-rehat dari jalan-jalan. Lepak kat tepi je la.

p/s: Aku semakin garang la pulak. Hari-hari Is kena marah. Mana taknya, kalau pakaikan diapers dah "koyo dopateni" @ "macam nak kena bunuh. Pening kepala aku. Pakai diapers pun nak nangis terjerit-jerit. Kot la aku cubit ke pukul ke. Kena marah dah la tak faham, kena pukul pun bukan tau takut. Aduh!